Op kamp in Zutendaal, dag 1 tot 3

 Mijn naam is Pieter Ceunen en vandaag ga ik een beetje vertellen over hoe ik de eerste dag van kamp heb beleefd


Ik stond op en had goed geslapen, maar uhm, mijn wekker was al drie keer gegaan. Ik had er namelijk door geslapen. Puntje bij paaltje: ik was te laat. Maar goed dat de lieve leiders nog op mij hebben gewacht. 

De fietstocht naar Zutendaal was zeer mooi en verliep zonder problemen. Het was een lange tocht van zestig kilometer, we hadden dus zeker genoeg tijd om alle verhalen over de al reeds afgelopen vakantie te vertellen. Wij, jonghernieuwers, hadden elkaar immers ook al een tijdje niet meer gezien. 

Eenmaal aangekomen moesten we als oudste leden hard beginnen werken. We hebben samen met de leiders en de knapen de camion uitgeladen en de tenten opgezet. De jongknapen waren hier nog iets te jong voor dus ook hun tenten hebben we opgezet. Ge denkt, zo’n kamp, dat is met activiteiten, maar niks is minder waar ;-). Nog even een leuk verhaaltje over het uitladen van de camion. Mijn medeleden en ook de knapen moesten treintjes maken om zo het materiaal op de juiste plaats te krijgen. Ze waren helaas niet allemaal even snugger en hebben alles op een hoop gesmeten. Ook wilden de leiders per se koffie. Dit verhaal heeft geen climax, maar ja, ik ben ook maar een incapabele jonghernieuwer.

Na het werken mochten we een beetje chillaxen tot het avondeten. Hamburgers, dat verdienden wij wel! 

Na het eten trokken de leiders hun beste inkleding aan en vertelden ze over de problemen van Midden-aarde. We werden allemaal ingedeeld bij een team (Dwergen, Mensen, Elven en Hobbits). Ik ben bij de Mensen gezet en ga proberen mijn team naar de overwinning te leiden.

Als laatste wil ik nog vertellen dat mijn goede vriend Alexander en ik al echte kampstoten hebben uitgehaald zoals in een hangmat slapen en eten zonder bestek. Ik hoop dat de volgende dagen het werken iets minder is en het activiteiten iets meer. Oh, nog iets, ik ben vergeten te vertellen over de formatie. Iedereen had een mooie kreet, maar de kampkreet is wel de mooiste. De kreet luidt: ‘We strijden om Midden-aarde, want de ring is van grote waarde.’ Oké, nu ga ik verder patatten schillen.


Lasse, Milo, Tuur hun tweede dag op kamp, dag twee weliswaar

We werden wakker gemaakt om kwart na acht door hoofdleider Ver Beek Kort Zee. Het was de eerste nacht dus we hadden nog niet top geslapen. We missen de mama nog een beetje, maar met de topactiviteiten van de leiding moeten we daar niet te veel aan denken. 

We aten goed veel boterhammen met choco om daarna mee te doen met de zangstonde. De liedjes moeten we kennen zodat de inspectie goed verloopt. Tijdens de zangstonde werd ons eerst het kamplied aangeleerd op de melodie van België van Het goede Doel. Dit kennen we al bijna vanbuiten. Daarna zongen we nog veel andere liedjes zoals Dos Cervezas van Tom Waes waarbij spontaan een polonaise ontstond over het kampterrein. We sloten af met het zakken van de zon in de zee. 

Na al dat geroep moesten we al aan het middageten beginnen. Videe en puree, hah dat rijmt. Lekker, al zeg ik het zelf. We kunnen ook niet altijd actief zijn en begonnen aan de platte rust. We speelden het spel Weerwolven met de andere kindjes, maar al vlug begon de dagelijkse animatie. Lasse van de Hobbits hielp zijn team naar de overwinning in deze animatie omtrent het smeden van magische ringen. Lasse was uiteraard enorm blij, maar echt, goh jongens. 

Toen deden we nog een activiteit, die was zelfs nog leuker.

Het avondeten stond alweer voor de deur. Snelverterende spaghetti is zeker nodig als je weet dat we daarna de Zweedse omloop moesten lopen. Het was leuk, maar vermoeiend. Tuur kon de derde plek bemachtigen na Milan en Stieg. In het algemeen klassement bracht flexleider Thomas Vliegen de beker naar huis. Milo had wat stress, maar haalde toch alles uit de beentjes wat er in zat. Zo zien we maar dat er alleen maar winnaars zijn tijdens zo’n omloop. 

Verder hebben we niet meer veel te vertellen. We denken vooral aan onze vriendinnetjes, maar Wout niet, want die heeft de ware nog niet gevonden. Hij moet nog genieten van het vrijgezellenleven, want die vrouwen: je geeft die een vinger en die pakken uw hand, en dan uw arm, en voor je het weet lig je onder de sloef. Leider Luc ligt zeker niet onder de sloef bij zijn vriendin, of ja, hij mag het eigenlijk niet zeggen van haar ;-). Nu gaan we terug verstoppertje spelen met walkie-talkies en geblinddoekt een parcours afleggen. Dagelijkse dingen voor een doorgewinterde KSA’er. Dag dag en tot morgen!


Mats vertelt eens wat over dag drie

Ik heb niet veel tijd, want ik moet de tent nog gaan dichtdoen. Het gaat namelijk morgen, de vierentwintigste, blijkbaar regenen. Ik zal maar meteen beginnen bij het ontbijt. Ja, ja, hartelijk, zo was mijn ervaring. De kookouders hadden spek gemaakt voor bij een boterham. 

Na dat eten volgde de dagelijkse inspectie. Ik had keigoed opgeruimd, of een beetje toch. Maar toch is er iets van mij naar buiten gebracht omdat het niet in orde was. Ik zal mijn standaarden toch nog maar wat hoger moeten leggen. 

Op de vraag van favoriete leider beginnend met S E M, antwoord ik SEB. 

Ik ben een gesloten boek, maar ik ga toch proberen om ook de rest van de dag nog te vertellen. De ochtendactiviteit vandaag was een waar hongerspel, zoals in de film ’The Hunger Games’, om eens goed wakker te worden. Ah, ah dju, het is avondformatie. Dan is dit het einde voor vandaag. Dag dag hè. 

Oké, de avondformatie is voorbij. Oké, ik zal eens iets vertellen over de avondformatie, want nu zit het nog vers in het geheugen. De muggen hier zijn ook niet verlegen. Dan zit ge rustig het avondlied te zingen en dan steken die u gewoon, en dat terwijl ge er zelf bij zijt. Nu rap rap naar het avondspel, de strijd om Midden-aarde. Nog eens proberen af te sluiten, dag en bedankt.











 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Op kamp in Zutendaal, dag 7 tot 8

Op kamp in Zutendaal, dag 5